Als bedrijf wordt het steeds lastiger om concurrenten te verslaan. Het aantal ondernemingen neemt immers op hoog tempo toe, waardoor de huidige bedrijven klanten dreigen te verliezen. Het is dus de uitdaging voor bedrijven om op te vallen bij de bezoekers, zodat zij geen oog meer hebben voor de concurrenten. Maar hoe doe je dat?
Eén van de meest toegepaste technieken om in contact te blijven met de consumenten is de internationale seo strategie. Hieronder vallen alle werkzaamheden die leiden tot een hogere positie in de zoekresultaten. Hierdoor zul jij zichtbaar blijven bij de consumenten. De SEO is op verschillende manieren toe te passen. In dit artikel bespreek ik één van de belangrijkste SEO technieken: linkbuilding.
Waarom is linkbuilding belangrijk?
Succesvolle linkbuilding is erg gunstig voor bedrijven. Indien de linkbuilding op de juiste wijze wordt toegepast, kunnen de resultaten van het betreffende bedrijf behoorlijk verbeteren. Helaas vergt linkbuilding tegelijkertijd veel tijd, aangezien het vergaren van zoveel mogelijk links behoorlijk arbeidsintensief kan zijn. Maar waarom zou je alsnog linkbuilding toepassen?
De voornaamste reden om linkbuilding toe te passen, is om de relevantie van jouw website in de ogen van zoekmachines te verbeteren. Indien een website beschikt over veel externe links, oftewel links op andere website die naar jouw website verwijzen, beschouwt Google deze website als relevante website. Hierdoor zal Google de positie van deze website in de zoekresultaten verhogen. Google past deze strategie echter enkel toe bij kwalitatieve linkbuilding.
Wat is kwalitatieve linkbuilding?
Er zijn veel mogelijkheden om op een snelle wijze veel externe links te krijgen. Google heeft deze strategie echter ook opgemerkt en is daardoor een stuk strenger geworden. ‘Natuurlijk’ verkregen links, waarbij men zelf de links opstelt, krijgen veel meer waarde toegewezen door Google.
Verdere tips
- Geen linkruil
In het bedrijfsleven is het uiteraard verstandig om beide partijen te laten profiteren van een samenwerking. Hierdoor vindt er vaak linkruil plaats. Hierbij plaats een andere website een link naar jouw website op hun pagina en verwachten zij een terugverwijzende link. Google hecht hier echter minder waarde aan. Een externe link zonder linkruil is het meest effectief.
- Relevante artikelen
Het plaatsen van een link op een website zonder context zal weinig indruk maken bij de zoekmachines. Het is hierdoor raadzaam om een relevant artikel te schrijven, waarin de link naar voren wordt gebracht. Doordat veel bedrijven niet over de juiste medewerkers beschikken om een relevant artikel te schrijven, komt linkbuilding uitbesteden steeds vaker voor.
- Website met autoriteit
Het plaatsen van een link op een website zonder relevante informatie of een website die al jaren inactief is, zal weinig invloed hebben op de SEO. Het is verstandig om de link te plaatsen op een website met autoriteit. Grote zoekmachines zullen deze links sneller opmerken.