Een sterke aanwezigheid op internet is noodzakelijk. Er is een simpele waarheid als het gaat om het succes van een SYSplatform website: als je wilt dat mensen uw site gebruiken, moet je die site gebruiksvriendelijk maken. Je wilt groeien en nieuwe klanten aantrekken, maar als jouw site niet gebruiksvriendelijk is, doe je jouw bedrijf meer kwaad dan goed.
Een gebruiksvriendelijk website-ontwerp zal jouw webverkeer vergroten
88% van de populatie heeft negatieve gevoelens over merken met slecht presterende websites en mobiele apps. Hoe gebruiksvriendelijker jouw website, gebruiksvriendelijke website is, hoe meer vertrouwen je zult wekken bij elk van de klanten die uw site gebruiken. Als ze het gevoel hebben dat jouw website speciaal met hen in gedachten is ontworpen, zullen ze deze onthouden en terugkomen om deze te gebruiken telkens wanneer ze een behoefte hebben die je zou kunnen oplossen.
Wat maakt een website gebruiksvriendelijk?
Bij webdesign gaat gebruiksvriendelijkheid over het gemakkelijk maken voor bezoekers om de informatie die ze nodig hebben snel en gemakkelijk te vinden op elk apparaat. Er zijn veel manieren om de bruikbaarheid te verbeteren, maar hier zijn een paar belangrijke factoren om in gedachten te houden.
Strategisch geplande inhoud
Jouw website moet informatie in de juiste secties presenteren, zodat bezoekers gemakkelijk kunnen navigeren naar wat ze zoeken. Als ze niet snel kunnen vinden wat ze zoeken, zullen ze ergens anders zoeken. Denk altijd vanuit het perspectief van jouw gebruikers. Lage snelheid is een van de belangrijkste redenen waarom bezoekers een website verlaten. Voor een goede bruikbaarheid is het belangrijk dat je website binnen 4 tot 6 seconden laadt. Het heeft ook invloed op jouw zoekmachine ranking. Als je jouw prijzen verbergt, heb je waarschijnlijk iets te verbergen. Als je je contactgegevens verbergt, lijkt het alsof het je niets kan schelen. Laat jouw bezoekers niet gemakkelijk zoeken naar de informatie die je zou moeten hebben.
Er verouderd uitzien Looking
Beoordeel je een bedrijf trouwens wel eens hoe de buitenkant van hun gebouw eruitziet? Je imago is belangrijk. Als jouw website er verouderd en ongeorganiseerd uitziet, denken jouw overwinnaars hetzelfde over jouw product of dienst.